Muhasebe ve Vergi Uygulamaları

E-Ticaretin Boyutlarına Dair

17/11/2017 01:06:25 - 17/11/2017 01:06:25 - 40578 Okunma

 

 

Günümüz internet dünyasında değişen pek çok alışlanlık gibi, alış-veriş alışkanlıklarının değişmesi de kaçınılmaz hale geldi. Soframıza koyduğumuz zeytinden, maç biletine kadar e-ticaret yöntemiyle satın alamadığımız bir mal ya da hizmet kalmadı. Çeşitli alış-veriş platformları; alıcılarla satıcıları buluşturuyor. Alıcılar değiştiği gibi satıcılar da değişiyor. Artık "satıcı" herkes olabiliyor. İkinci el eşyasını satan, verdiği hizmeti duyurmak isteyen ancak profesyonel olmayan kişiler v.b. çeşitli platformlarda seslerini duyuruyor ve sundukları mal ve hizmetler alıcılarıyla rahatlıkla buluşuyor.

Elbette e-ticarette dikkat edilmesi gereken konular var. İnternetin güvenli olması, sanal POS kullanımı, internet kafe, havaalanı, ulaşım araçları benzeri çok çeşitli ortamlarda kredi kartı kullanımı, sosyal medya hesaplarının alış-veriş esnasında aktif olmaması gibi uyulması gereken çok sayıda kural var.

Aşağıda yer alan haber de e-ticaretin ulaştığı noktayı göstermek açısından önemli bir haber. Özellikle muhasebe ve vergi ile ilgili bir mesleğin adayları açısından, e-ticaret işlemlerinin işleyişi, süreçlerin anlaşılması ve muhasebe kayıtları son derece önem kazanmış durumda.

Yrd. Doç. Dr. İffet Kesimli

n11'den 11.11 rekoru: Bir günde140 milyon TL’lik satış gerçekleşti

ntv.com.tr

Ekonomi
 

n11.com'un gerçekleştirdiği "11.11 Yılın En Uğurlu Kampanyası" isimli alışveriş etkinliği kapsamında 24 saatte 140 milyon liralık ürün satışı gerçekleştirildi. Yüzde 20 indirimli satılan Golf marka otomobiller bir dakikada tükendi.

Türk KOBİ’leri yeni bir rekor kırarak online ortamda n11.com üzerinden bir günde 140 milyon liralık satış gerçekleştirdi. Tüm dünyanın online satış etkinliklerine sahne olduğu 11 Kasım’da n11.com üzerinde ‘11.11 Yılın En Uğurlu Kampanyası’ adıyla başlatılan kampanyada 24 saat içinde 660 bin ürün satışı gerçekleştirildi.

Geçtiğimiz yıl bir günde 65 milyon liralık satışla rekor kıran n11.com, bu yıl geçen yılki rekorunu ilk 11 saatte yakaladı. n11.com’un 11 Kasım’a özel satışa açtığı 111 adet yeni Volkswagen Golf otomobilin 81 tanesi 60 saniye içinde tükenirken, 111 otomobilin tamamı ilk yarım saat içerisinde satıldı.
 
n11.com, dev indirimlere sahne olan 24 saatlik online alışveriş maratonu Yılın En Uğurlu Kampanyası 11.11’in satış istatistiklerini açıkladı. Bir günde 140 milyon TL’lik satış rakamına imza atan n11.com, kampanyanın ilk 11 saatinde geçen yılki cirosu 65 milyon TL’yi yakaladı.

Günlük satış rakamıyla rekor tazeleyen, bir önceki yılın cirosunu iki katından fazla yükselten n11.com’da ilk 15 dakikada satılan 1000 adet oto lastiği ve 2500 litre motor yağı kampanyanın ilgi çeken bir başka verisi olarak ön plana çıkarken, ilk saat içinde 3000 adet akıllı telefon satışına imza atıldı. Kampanyaya öğle saatlerinde katılan kadın kullanıcıların kozmetik ürünlere ve kıyafetlere yoğun ilgisi gözlendi. Under Armour, n11.com üzerinden bir günde yaptığı ürün satışıyla açıldığı günden bu yana kendi rekorunu kırarken, n11.com’dan satılan 11 bin 500 adet parfüm ve 10 bin 600 adet şampuan kadınların kampanyaya olan yoğun ilgisini gözler önüne serdi.

111 OTOMOBİL İLK YARIM SAATTE TÜKENDİ

Yüzde 20’ye varan indirimlerle satışa sunulan 111 otomobilin 81 tanesi ilk 60 saniye içinde, 111 otomobilin tamamının satışı ise ilk yarım saat içinde tamamlandı. Üst düzey yöneticilerin de katıldığı 11.11 gecesinde, Acun Ilıcalı’nın eşi Şeyma Subaşı ile n11.com ofisine yaptığı ziyaret büyük heyecan ve mutluluk yaratırken, Ilıcalı'nın geceyle ilgili sosyal medya paylaşımlarıyla site trafiği rekor seviyelere ulaştı, anlık kullanıcı sayısı 220 binleri gördü.

6 TON ZEYTİNYAĞI, 11 BİN 500 ADET PARFÜM SATILDI

20 binin üzerinde akıllı telefon satışı yapılırken, cironun büyük yüzdesini oluşturan Elektronik kategorisi ürünlerinin yanı sıra çok farklı kategori ürünlerinden de ciddi satış hacmi elde eden n11.com, 6 ton zeytinyağı, 17 bin adet oto lastiği, 26 bin çift ayakkabı, 11 bin 500 adet parfüm, 13 bin 600 adet kitap sattı. n11.com’un bir günde elde ettiği 140 milyon TL cironun devlete sağladığı KDV geliri ise 22 milyon lirayı aştı.

 

Doğuş Planet İcradan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi İzi Adato (solda) ve n11.com Genel Müdürü Won Yong.
Doğuş Planet İcradan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi İzi Adato (solda) ve n11.com Genel Müdürü Won Yong.

 

Günlük alışveriş miktarıyla dünyanın en büyük sanal alışveriş günlerinden biri olarak bilinen 11 Kasım’da Türkiye günlük e-ticaret rekorunu bir kez daha kıran n11.com’un Doğuş Planet İcradan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi İzi Adato, “Bu yıl yeniden Türkiye’nin en büyük sanal etkinliğine ve tarihi günlük rekor e-ticaret cirosuna imza attık. Gün içerisinde 140 milyon liralık satış gerçekleştirdik. n11.com bünyesinde yer alan işletmelerin devlete sağladığı KDV geliri ise 22 milyon TL’yi aştı. n11.com’a eş zamanlı giren kullanıcı sayısı 220 binleri gördü. Kadınların da yoğun ilgi gösterdiği kampanyada kozmetik ürünleri en çok rağbet gören ürünler arasında yerini aldı “dedi.

“111 OTOMOBİLİ SADECE ONLİNE ÖDEME YÖNTEMLERİYLE SATTIK”
 
n11.com Genel Müdürü Won Yong, Jo, bir gün süren alışveriş maratonunda tüketicileri gün boyu çeşitli sürprizlerle karşıladıklarını belirtirken, “Açık pazar e-ticaret platformları arasında yeniden bir ilke imza atarak 111 adet otomobilin satışını bu konuda bize destek veren önemli bir bankamızla ilk kez online gerçekleştirdik. 11 Kasım tarihinde sürpriz fiyatla satışa sunduğumuz 111 otomobil ilk yarım saat içerisinde sadece online ödeme yöntemleri kullanılarak satın alındı. Büyük ve gelişmeye müsait yapısıyla Türkiye e-ticaret sektörü, n11.com’la büyümeye devam edecek” dedi.

e-ticaret KDV Geliri İnternetten otomobil satışı

Facebook Twitter Google Plus

18.12.2015 Zorlu Tekstil Gezisi

2012 Yılı Mezuniyet Töreninden

25.12.2015 Kayalı Kampüsü - Panel

Telefon Tablet Bilgisayar Bu website tüm cihazlarla uyumludur.